Descobrint el turisme laboral

Digues-li laboral, digues-li de negocis, digues-li com vulguis.

Però el que moltes vegades pot semblar una bona oportunitat, una ocasió per viatjar, veure un altre lloc, conèixer gent, fer turisme, desconnectar de la rutina diària ... pot resultar una trampa mortal !!!

Bé potser sóc una mica alarmista, però la setmana passada vaig estar a Lisboa per motius de feina, anava a donar una part d'un curs a un grup d'unes 8 persones que s'incorporaven a LA empresa (no la meva, que és una tapadera, sinó la que posa el nom: Hewlett Packard). La qüestió és que tampoc em feia especial il·lusió anar-hi, però vaig pensar: "Què carai mai he estat allà" i així va ser que vaig fer les maletes i cap a Lisboa Falta gent !

Realment tampoc esperava poder estar tot el dia passejant per la ciutat, però entre poc i massa, gairebé no vaig sortir de l'hotel !!!

A continuació deixo la breu crònica fotogràfica del viatge d'una nit de tardor ... així com si li pogués interessar a algú més ;)



Petits descobriments del viatge:
  • El portuguès és una barreja de català i castellà, amb els dos en tens prou per entendre'ls i que t'entenguin (tot i que depèn més de les ganes que li posin).
  • Venir de fora, et dona una categoria de més prestigi professional (encara que siguis un pringat).
  • Lisboa és més gran del que pensava.
  • La xarxa de metro és més petita del que pensava.
  • Està ple de tramvies.
  • Condueixen fatal i els taxistes són uns kamikazes.
  • Els portuguesos parlen com els brasilers però són més sossos (així generalitzant burdament)
  • Si portes una maleta petita quan et preguntin per facturar a l'aeroport NO preguntis si la pots pujar, la pots pujar i prou i si no ja t'ho diran. Jo la vaig haver de deixar i el paio del meu costat, a l'avió, en portava 2 més grans que la meva !
  • Les expectatives dels participants d'un curs són inversament proporcionals a la preparació que n'hagis fet abans.


El fet és que on donava el curs estava a uns 30 Km de Lisboa, més el transit infernal que pateix la ciutat, més el fet que sortia a les vuit de la oficina, més el fet que la gent d'allà molta festa, molta festa, no és que portin a les venes. Doncs total que només em vaig poder escapar un dia al vespre (a les onze de la nit concretament) de l'hotel per anar a donar una volta. I encara sort que el meu hotel estava al centre. Bé en definitiva alguna cosa vaig poder veure, vaig fer bones migues amb un noi molt maco que justament no era portuguès sinó de madrid, però en tot cas un amic més, i l'espineta de tornar-hi que serà l'excusa per tard o d'hora fer una escapada. El balanç no és negatiu, però està clar que el turisme laboral és una manera molt especial de fer turisme.

Podriem trobar algunes semblances amb el que jo anomeno "turisme associatiu" però també moltes diferències. Un altre dia us les explico!


L'hotelet (era macu)
La classe
i el profe
si, aquí estava fent la classe ;)
Són les 23h estic cansat i demà m'he de llevar d'hora.
Però decideixo escapar de l'hotel.
Surto sense rumb a caminar.

Les voreres ... tot empedrat.
Per cert que em va semblar una ciutat molt més neta
del que m'havien dit.
segueixo caminant.
Una dada curiosa els passos de peatons
no són passos de zebra
perque no hi ha ralles.
Si, aquí n'hi ha molts que tampoc,
però allà tot són així !
Segueixo caminant.

Camina que caminaràs ... em trobo això.
Serà el metro ?

Si, era el metro.
Me l'imaginava més gran.
En tot cas la ciutat si que ho és de gran.
Decideixo agafar el metro sense saber molt bé cap on anar.

Les estacions, la majoria, són de decoració austera.
Però amb espais molt grans.

i el metro és com els d'aquí ...
o si fa no fa molt semblant.
Surto del metro. Estic al centre.
La Rua Augusta, un carrer peatonal.

És bonic.
Segueixo caminant ...
Arribo a una plaça molt gran ...
La plaça del comerç
(però no hi ha comerços, serà que hi fan mercat ?)

Segueixo caminant.
Em trobo moltes places.
Això era un teatre o algo així.
i això també (em sembla).
Ja una mica cansat (porto 90 minuts caminant)
Paro a prendre algo a una terrasseta
(ni ha unes quantes i es veu que tanquen tard)
d'això no tinc fotos.
M'acabo un gelat i segueixo caminant.
Entre dos edficis em trobo això.
No sé que és exactament però hi ha un ascensor.
Sembla un mirador.

Desprès d'un parell d'horetes ...
caminant decideixo tornar a l'hotel.

Al cap de poques hores es fa de dia.
M'acomiado de l'hotel
(i els deixo una parca a l'armari de regal).
Pillo el taxi i vaig cap a la oficina
El pa de cada dia.
A reveure Lisboa!
Tornaré !
(paraula d'escolta)

3 comentaris:

eva ha dit...

Ostres, Pep! Vas anar a Lisboa???? ;)

Laia ha dit...

Pep, et falta comentar alguna cosa no??

e. ha dit...

una parca de regal?? oh no!